Excursie naar Gilde Sint Hubertus

15-06-2013

Traditioneel ging de dag van start met een fietstocht door ons Brabantse land. In de groep van ongeveer 30 fietsers tussen de 10 en 80 jaar oud was ruime ervaring op het gebied van verkeersbegeleiding aanwezig. In de welbekende veiligheidshesjes gehuld werden alle kruisingen veilig gesteld zodat iedereen onbezorgd fietsend bij kon kletsen over van alles en nog wat. Met een tussenstop bij de Bolle Keizer in Helvoirt waren de 21 kilometers ook voor de oudsten onder ons prima vol te houden.

Mooi op tijd kwam de groep aan bij het gilde van Sint Hubertus waar we voor de rest van de middag zijn neergestreken. We zijn er hartelijk ontvangen door Wil van Keulen en zijn vrijwilligers van de schietvereniging en kregen we ook een lekker bakkie koffie aangeboden. Wil en zijn vrijwilligers hebben het gezelschap in 3 gelijke groepen verdeeld en de spelregels uitgelegd. Onder een heerlijk zonnetje heeft iedereen kunnen paal schieten, handboogschieten en jeu de boules kunnen spelen. Op een heuse score kaart werden de geleverde prestaties vastgelegd.

Rond 17.oou. werden de door Angelique, Jose en Willy thuis gemaakte heerlijke salades en fruitschalen gebracht. Ook het stokbrood en aardappelsalades ontbraken niet. De BBQ van de Kraan is door onze Griekse tuincollega en kok Pascal, vakkundig aangestoken. Een heerlijke avond barbecue kon beginnen.
We kijken terug op een mooie dag met lekker eten en warm en gastvrij onthaal bij het Gilde. Met dank aan Jose, Willy, Henk en Lex voor de organisatie.